یکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۸۸ - ۰۴:۲۶
۰ نفر

گروه ورزشی: جواد نکونام بازیکن ایرانی اوساسونا روز جمعه مقابل خبرنگاران اسپانیایی حضور پیدا کرد و به سئوالات آنها در خصوص مسائل مختلف پاسخ داد.

وب‌سایت اوساسونا مصاحبه کامل کاپیتان تیم ملی ایران را به عنوان اولین خبر خود روی خروجی این سایت قرار داده است. نکونام در ابتدا خطاب به خبرنگاران اسپانیایی گفت: «خیلی متاسفم که مدت زیادی بین ما فاصله افتاد. من خیلی دوست نداشتم که این فاصله‌ها به وجود بیاید چون موفقیت همه فوتبالیست‌ها به شما خبرنگاران بستگی دارد ولی به هرحال من ناراحت بودم و مسائلی بود که به خاطر همین ترجیح می‌دادم سکوت کرده و صحبت نکنم.

چه اشتباه و چه درست این نظر شخصی‌ام بود ولی از این به بعد امیدوارم رابطه خوبی بین ما باشد.من هیچ مشکلی با کسی ندارم و در شهر پامپلونا خوشحال و راحت هستم. با باشگاه، بازیکنان و  هواداران خیلی راحتم و آنها در بدترین شرایط هم من را تنها نگذاشته‌اند. به خاطر همین امسال اینجا ماندم. مردم اینجا خیلی من را دوست دارند.

این را در برخوردهایشان دیده‌ام و اگر در شهر راه برویم این علاقه را می‌شود فهمید. اگر من را دوست نداشتند، مطمئن باشید یک روز هم در این شهر نمی‌ماندم. حالا اگر
دو نفر هم از من انتقاد می‌کنند برایم مهم نیست.»نکونام مدعی شد پیش از آغاز فصل پیشنهادهای خوبی داشته و می‌توانسته اوساسونا را به مقصد تیمی بهتر و بزرگ‌تر ترک کند: «اول فصل می‌توانستم از اینجا بروم ولی رفتن از این جا برایم کار سختی است.

با خیلی‌ها مشورت کردم و بهترین تصمیمم این بود که اینجا بمانم چون با باشگاه رابطه خوب و دوستانه‌ای دارم. همبازی‌هایم انسان‌های خوبی هستند و از همه مهمتر رابطه خوبی با مردم دارم. من فراموش نمی‌کنم آن سالی که مصدوم بودم و نتوانستم در اوساسونا بازی کنم چقدر به من در این شهر خوبی شد. من آدم احساساتی هستم و نمی‌توانم کارهای خوبی که باشگاه و مردم این شهر برایم انجام داده‌اند را فراموش کنم. برخورد خوب مردم پامپلونا تا وقتی که بمیرم در ذهنم می‌ماند.»

نکونام در پاسخ به خبرنگاری که مدعی شد او عملکرد خوبی در این فصل نداشته و به خاطر رابطه با کاماچو در ترکیب قرار گرفته، گفت: «من این حرف را قبول ندارم. اگر بد بازی می‌کردم، من را بیرون می‌گذاشتند. مربی دوست ندارد به خاطر من ببازد. کاماچو فامیل من نیست و ایرانی هم نیست که من را بازی می‌دهد. من خوب بازی می‌کنم که فیکس هستم.

اگر بد باشم آنقدر بازیکن خوب در پست من هست که جایگزین من شود.» نکونام اعتقاد دارد روزی در اوساسونا خوب بازی کرده است که 10 گل برای این تیم در یک فصل به ثمر رسانده باشد: «فصل قبل 8 گل زدم ولی باز هم از خودم راضی نیستم. اگر 10 گل می‌زدم یعنی خوب بازی کردم اما من 8 گل زدم یعنی متوسط بودم اما با این حال خوشحالم که مردم با گل‌های من خوشحال شدند. در روز بازی با بارسلونا در نوکمپ من یک تماشاگر اوساسونا را دیدم که گریه می‌کرد و در اتوبوس از خدا خواستم که به ما کمک کند تا بتوانیم بازی را ببریم. هنوز هم وقتی یاد آن صحنه می‌افتم، بغض می‌کنم.

تماشاگران اوساسونا همیشه از ما حمایت کردند و وظیفه بازیکن با این حمایت‌ها خیلی‌ سنگین‌تر می‌شود و باید جواب این محبت‌ها را با رفتن به جام یوفا یا لیگ قهرمانان اروپا بدهیم. این فکر را باید شما در ذهن بازیکنان ایجاد کنید. چون من اعتقاد دارم که بوی لیگ اروپا به مشام می‌رسد.»برخی از خبرنگاران به این حرف‌های نکونام می‌خندند که او پاسخ صریحی به آنها می‌دهد: «این حرف‌ها خنده ندارد. یک روز من به شما گفتم ما بارسا و رئال را می‌بریم و در لالیگا خواهیم ماند. آن روز هم به من خندیدید اما دیدید که چنین شد. من رویایی فکر نمی‌کنم و نگفتم که اوساسونا قهرمان لالیگا می‌شود.

پارسال گفتم که تیم به دسته دوم نمی‌رود اما اگر هم سقوط کند من در این تیم می‌مانم اما کسی حرف من را باور نکرد. با اینکه پیشنهادهای بهتری داشتم ولی از این تیم نرفتم.» نکونام در مورد پیشنهادهای خوبش در ابتدای فصل حرف می‌زند و اینکه آرزو دارد در لیگ قهرمانان اروپا بازی کند: «من یکی از آرزوهای بزرگم را از دست دادم. اینکه در لیگ قهرمانان اروپا بازی کنم و از این بابت خیلی ناراحتم.

می‌توانستم امسال با تیمی دیگر به لیگ قهرمانان اروپا بروم اما دوست دارم با اوساسونا این لیگ را تجربه کنم.»  او خبرنگاران اسپانیایی را تهدید می‌کند که اگر صدای اعتراضی در اسپانیا بشنوم اوساسونا را ترک خواهم کرد: «تا به حال صدای اعتراضی از تماشاگران نشنیده‌ام. 25 هزار نفر با هم من را تشویق می‌کنند اما اگر یک روز یک صدای سوت یا اعتراض بشنوم، همان شب از این شهر می‌روم و یک روز حتی با این تیم تمرین هم نمی‌کنم.

اما اگر مردم می‌خواستند به من اعتراض کنند فصل قبل اعتراض می‌کردند که تیم خوب نتیجه نمی‌گرفت. همین جا می‌گویم که اوساسونا تیم اول و آخر من است و همین الان هم پیشنهادی بهتر از اوساسونا دارم اما نمی‌روم. دوست ندارم از اینجا بروم چون این شهر و مردمش را دوست دارم و تا روزی که برایم سوت اعتراض‌آمیز نزنند در اینجا می‌مانم.»

کد خبر 97206

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز